Ispis statistike od 6. 12. 2010.

IZVJEŠĆE S HVARA - VJERONAUČNA OLIMPIJADA

Državno natjecanje vjeronaučne olimpijade održano je na otoku Hvaru od 23.- 25. ožujka. Tema natjecanja bila je Marija – Gospa naše vjere.

Putovale smo autobusom koji je krenuo 23. ožujka u ranim jutarnjim satima iz Varaždina te redom skupljao natjecatelje osnovnih i srednjih škola Varaždinske biskupije, Zagrebačke, Sisačke te Bjelovarske biskupije.  U Split smo stigle oko 13.30 sati te smo samostalno razgledale jezgru grada (Dioklecijanova palača, katedrala sv. Duje, splitsku rivu).  Katamaranom smo doplovili do otoka Hvara.

Katedrala sv. Duje u Splitu

Smještene smo u luksuznom hotelu Anfora u kojem je sve bilo savršeno.  Prvu večer održano je predstavljanje natjecatelja uz kulturni doček domaćina grada Hvara.

Pogled s terase hotela

Idući dan 24. ožujka u 10 sati ujutro održan je pismeni ispit kao prvi dio natjecanja. Nakon toga krenuli smo u razgledavanje Hvara uz stručnog vodiča. Vidjeli smo nekoliko crkvica (križ koji krvari), kazalište, samostane, Hvarsku čipku.  U 15 sati započeo je drugi dio natjecanja u kojem je svaka ekipa predstavila svoj projekt. Mi smo predstavile svetište Uznesenja Blažene Djevice Marije u Novoj Rači kao najveće marijansko svetište naše nove biskupije. Dobile smo maksimalan  broj bodova. U večernjim satima prisustvovale smo svetoj misi u Hvarskoj katedrali koju je predvodio hvarski biskup. Nakon toga prisustvovale smo koncertu mladih Hvara, plesnom djelu večeri te prigodnoj predstavi.

Križ koji je krvario

Posljednji dan proveden na Hvaru započeo je objavom rezultata u kojem je bilo i suza i smjeha. Od sedamnaest škola mi smo zauzele sedmo mjesto u državi i bile relativno zadovoljne. Prvih pet ekipa steklo je pravo sudjelovanja u  Milijunaku, posljednjem natjecateljskom djelu državnog natjecanja. Po četvrti puta za redom pobjedu je odnijela splitska škola Sućidar.  Nakon toga slijedila je dodjela nagrada te zatvaranje natjecanja.

Hvar

U poslijepodnevnim satima krenuli smo na izlet autobusima u razgledavanje otoka Hvara. U 17.30 sati krenuli smo trajektom prema Splitu, a kućama smo stigli oko 2 sata ujutro.

Povratak trajektom

Dojmovi su bili jako pozitivni, atmosfera je bila izrazito topla, prijateljska. Naučili smo puno. Bile smo ponovo zapažene po krunicama koje smo čitavo vrijeme nosile oko vrata. Intervjuirala nas je novinarka za prvi program hrvatskoga radija.

Zahvala svima!

Sandra Završki, učiteljica vjeronauka

Prije tjedan dana vratile smo se s državnog natjecanja iz vjeronauka, vjeronaučne olimpijade. Natjecanje se održalo na otoku Hvaru od 23. do 25. ožujka u poznatom hotelu „Amfora“.

Dvorana u kojoj se odvijalo natjecanje

Na putovanje smo krenuli u srijedu, u 5:30 h. U busu smo upoznale predstavnike i predstavnice Varaždinske biskupije.  Do Splita smo još pokupili predstavnike i predstavnice Zagrebačke, Sisačke i Gospićko-senjske biskupije. Tako smo se svi međusobno, i prije dolaska na Hvar, upoznali i postali prijatelji. U Split smo stigli oko 14 h. Imali smo malo vremena za razgledavanje i šetnju rivom. Nakon ne baš ugodne vožnje katamaranom konačno smo stigli na Hvar. Hotel nam se odmah svidio. Sobe su bile jako lijepe i udobne. Imali smo neko vrijeme da se raspakiramo i pripremimo za večeru. Nakon večere bilo je predstavljanje ekipa gdje smo upoznale i ostale natjecatelje.                              Za dobrodošlicu nastupao je zbor OŠ Hvar te njihova plesna skupina, klapa i mnogi drugi. Bez obzira na sav umor, uživale smo. Pošto smo već jedva stajale na nogama, požurile smo u krevet kako bismo što bolje napisale pismeni ispit. Prije spavanja smo još, zadnji put prije pismenog dijela, zajedno izmolile krunicu i zamolile Mariju za pomoć. Iduće jutro, nakon doručka, došlo je vrijeme za pismeni dio natjecanja. Taj dio održao se u OŠ Hvar s početkom u 9:30 h. Pitanja nisu bila lagana, ali dale smo sve od sebe. Bilo je puno godina i stoljeća. Za vrijeme ispravljanja testova za nas je bio organiziran kulturno-edukativni program. Saznali smo mnogo zanimljivih podataka iz prošlosti samog otoka. Zatim je, nakon ručka i malog odmora, uslijedio ekipni dio natjecanja gdje smo predstavile najveće marijansko svetište u našoj biskupiji. To je svetište Uznesenja Blažene Djevice Marije u Novoj Rači. Tu smo ostvarile svih mogućih 30 bodova. Završile smo prije pa nam je ostalo vremena za razgledavanje hotela, druženje, slikanje i odmor. U 19 h počelo je euharistijsko slavlje koje je predvodio biskup Slobodan Štambuk. To nam se nekako najviše svidjelo. Bilo je zaista prekrasno.  Tu večer  u hotelu je svoj koncert održala jedna grupa koja pjeva crkvene pjesme. Odlučile smo ići i malo se zabaviti. Poslije se slavlje nastavilo uz klavir. Bio je to naporan dan pa smo uskoro morale na spavanje. Ujutro je bila objavljena privremena ljestvica. Bile smo jako uzbuđene i znatiželjne. Nažalost, nismo ušle u posljednji dio natjecanja jer smo bile sedme.

Ukupni poredak

Na „Milijunak“ je išlo samo prvih pet ekipa. No stanje na ljestvici se nakon toga nije promijenilo pa je tako prvo mjesto osvojila Oš Sućidar iz Splita. Nakon samog proglašenja i ručka krenuli smo na još jedan kulturno-edukativni program. Ovog puta išli smo u Jelsu, Vrbovsku i Stari Grad. Mogli smo još malo uživati u ljepoti tog prekrasnog otoka. Poslije smo se ukrcali na trajekt za Split. Vožnja je trajala dva sata. Za to smo vrijeme razgovarale o svemu što nam se dogodilo, neki su pjevali, neki spavali…Iz Splita smo busom krenuli prema Varaždinu. Pošto je već bila večer, mnogo su zaspali, a ostali su se zabavljali. Htjeli smo uživati u posljednjim satima našeg zajedničkog druženja. I nakon dugog putovanja oko 2:30 h, u subotu, stigle smo kući. Tek smo tada postale svjesne svega što se dogodilo. Bilo nam je žao što je sve završilo tako brzo. No, bez obzira na sve, drago nam je što smo sudjelovale i bile dio takvog natjecanja. Ponosne smo na sebe i svoj rezultat jer ipak, sedme smo u državi! Sve je ovo dokaz da se sav uložen trud i muka na kraju isplati jer skripta je bila zaista teška, ali mi nismo odustale. Još jednom želimo zahvaliti svima koji su nas podržavali i bili uz nas tijekom čitavog natjecanja. Našim obiteljima, učiteljima i ravnateljici, župniku, prijateljima, i ono najvažnije, Mariji. Bez njezine pomoći ne bismo uspjele zato i dalje ponosno nosimo krunice oko vrata. I na kraju, rečenica koje smo se često sjetile, a koju nam je naša vjeroučiteljica rekla kad smo prvi puta došle na liturgijsku skupinu:

„Ne možete ne uspjeti osim ako ne odustanete.“

Hvala Vam, vjeroučiteljice, što ste vjerovali u nas i niste nas pustili da odustanemo!

Lucija Šaško, 8. r.

Naša ekipa

objavio: Ivica Rojc   datum: 8. 4. 2011.